tisdag 5 februari 2008

Agnetha, Agnetha..

ABBA har alltid varit ett sånt där band jag vetat att jag gillat, men aldrig erkänt det för mig själv, och definitivt inte inför en skara åhörare.. Alltså, jag borde inte gilla de. På pappret.
Men så slängde jag med ett gäng låtar i mp3:n och kunde fanimej inte konstatera annat än att låtarna är genialiskt konstruerade och Agnetha Fältskog har en en röst som en gudinna. Det är pop, men det är suverän melodisk pop. Hårdrockare har fattat det där, Sator gjorde en cover på "ring, ring" och Helloween har gjort en lysande cover på "lay all your love on me".

För att klargöra, och för att visa ett exempel på en sånginsats utöver allt jag någonsin hört i emotionell vokalism.. Lyssna på denna låten och lägg speciellt märke till partierna då hon sjunger "..you are still my love, and my life" (01:40 och 03:15) Magiskt..



Om jag är stolt över att min egen farsa faktiskt varit tillsammans med denna sångerska?

Inga kommentarer: