torsdag 6 september 2007

Playboy och Pavarotti

Jag funderar mycket nuförtiden. Inte oroväckande mycket dock. Det borde finnas en skillnad mellan att grubbla och bara tänka. Jag tror ingen gick fram till Sokrates och sade; "du grubblar för mycket". Och om någon yttrade sig på så vis är denne förmodligen extremt jävla glömd till skillnaden från den stora grubblaren Sokrates.

På sistone har det blivit en hel del tittande på Viasat History. Väldigt, väldigt bra kanal. Man kan kolla på TV och samtidigt lära sig något nyttigt. Vilken kommersiellt gångbar idé! Detta borde verkligen E! efterapa tycker jag. I alla fall nånstans mellan "Girls of the Playboy mansion" och "Naked wild on".

Men en sak har hänt som tynger mig lite faktiskt. Den store tenoren Luciano Pavarotti har gått bort. Ja, jag tycker detta är aningen sorgligt faktiskt. Satt och kollade på när den där Paul Pott var med i nån talangjakt och sjöng "Vincero". Alla häpnade och höll på och visst var det väldigt gripande.

Men när man väl har hört Pavarotti framföra den så är herr Pott visserligen begåvad, men inte på något vis mätbar med Pavarotti, inte ens en riktigt tenor. Då är han en amatör bland amatörer helt enkelt. Oslagbart är när Pavarotti sjunger "Caruso". Rysningar? Ja, så pass mycket att jag t o m kan gråta nykter.

Dagens V.I.F går till denna dagen, som även den gick förbi helt utan konst. Ska dock läsa en bok om Rembrandt ikväll.

Förresten, Mio har jävligt snygga grejer..

Inga kommentarer: