lördag 22 september 2007

Varför gör man så mycket grejer som man senare tröttnar på, eller förringar dess värde? Tänk om jag exempelvis aldrig druckit en öl. Då skulle denna nyöppnade glasflaska innehålla den mest välsmakande dryck någonsin. Men den är fiiin, för jag har inte druckit öl på två veckor nu. Inte varit full på två månader (typ).
Men jag är ändå glad att jag var nykter igår. För då hade samma öl varit än mindre välsmakande. Om jag dessutom hade druckit 2-3 stycken innan den här hade jag kanske inte ens varit sugen. Låt oss leka med tanken att jag var nyhemkommen från en festival, då hade jag kanske t o m kräkts inför tanken på att dricka den!

Så, man får väl vara tacksam att man inte insuper livets godheter för jämnan, då försvinner de nämligen. Med andra ord så ska man ha lite jävla misär då och då. Det gör en gott. Skål!


Inga kommentarer: